سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماحصل یک همفکری برای بحرین و بیداری اسلامی

یکشنبه 90/6/27 6:36 عصر| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از وبلاگنویسان محترم که درقضیه ی حمایت از مردم بحرین نقش ارزشمندی را ایفا نمودند با ارسال پیامی درخصوص "بیداری اسلامی" طلب همکاری و همفکری نمودند. با توجه به اینکه این پیام ظرفیت عمومی شدن را داشت، بخشی از نظر ایشان را در اینجا می آوریم و پاسخ را هم در ادامه تقدیم می کنیم. نظرات شما وبلاگنویسان و خوانندگان گرامی در این خصوص کارساز خواهد بود.

" مدتیه طرحی تو ذهنمه برای کمک به ملت های بیدار منطقه در راستای حفظ بیداریشون! با توجه به اینکه هر انقلابی آسیب هایی داره و با توجه ماهیت اسلامی بودن این انقلاب ها و کوتاه شدن دست آمریکا و اسرائیل از این کشورها، به نظرم رسید ...اگر بتونیم بیانات آقا رو که در مورد بیداری اسلامی و حفظ اون ایراد فرمودند استخراج و ترجمه کنیم بتونیم ان شاء الله پیام و رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان رو به گوششون برسونیم و به اونها در حفظ انقلابشون کمک کنیم. برای اینکار در مرحله اول نیاز به چند مترجم داریم هم به زبان عربی و هم انگلیسی و در مراحل بعد در نظرم هست که بتونیم از بیانات ایشون بصورت تصویری و صوتی کلیپ و پادکست درست کنیم و با زیر نویس در اختیار مردم منطقه قرار بدیم. همینطور به چند نفر برای بحث جمع آوری و مدیریت بیانات گزیده شده نیاز داریم. در حال حاضر خود بنده میتونم ان شاء الله برای بحث جمع آوری و مدیریت بیانات کمک کنم. از اونجایی که شما ارتباط بیشتری با بچه های فعال در این حوزه دارید ممنون میشم اگر بتونید حداقل دو مترجم عربی و انگلیسی معرفی کنید تا به حول و قوه الهی کار رو شروع کنیم ... ان شاء الله منتظرنظرشمادراین موردهستم. "

پاسخ:
 این کار(جمع آوری سخنان آقا و تبدیل به طرح های گرافیکی و کلیپ و...) هم لازم است وهم مفید. در این خصوص نیز به دوستانی که اتفاقا کارهای خوبی هم کرده بودند وصل شدیم اما
اما مشکل اصلی ما در این نیست که صرفا یک پیام را ترجمه کنیم وبه اطلاع آنها برسانیم؛ بلکه باید هم آن پیام را و هم حضور مجازی خودمان را درمیان بروبچه های مخاطبمان از کشورهای اسلامی نشان بدهیم که خب متاسفانه آنقدر این حضور کم است که می توانم بگویم گویا کسی نیست .
از اینکه بگذریم 2نکته مهم درباره مطلب قبلی ام عرض می کنم وآن اینکه: تبلیغات هرچه غیرمستقیم ترباشدبهتراثرمیگذاردهمچنانکه هرچه هنری ترولطیف و دقیقتر.
موارد زیادی بوده که مشاهده کرده ایم  که ازانبوه گرافیکهایی که دوستان جبهه خودی  مثلا در روز قدس  برای بچه های عرب و غیرعرب درست کردندگرچه بطور کلی موج خوبی را ایجادنمود اما از لایک هایی که این گرافیکها می خوردند میتوانستیم بفهمیم که ماهنوز چندان زبان مخاطب را نمیشناسیم و بیشتر باید روی آن کار کنیم.به بعضی از همین دوستان که پیشنهاد ویراستاری نوشته و یا طرح شان را میدادیم هم جدی نمیگرفتندچه به اینکه بخواهندمشورت فکری ای داشته باشند.
حال اگر میخواهیدبرای مخاطب کاری بکنیدبایدبا اوحشرونشر داشته باشید(البته هرقدرکه وسعتان میرسد)دراین راستاآماده تقدیم وارائه مشورت هستیم. چه این کار ارائه ی طرح های گرافیکی و کلیپ و امثالهم باشد و چه تزریق فکر درمخاطب باحشرونشر.
گرچه شخصا دومی را پیشنهادمیدهم و صدالبته با ضمیمه ی ابزاری چون گرافیک و هنر. امایادتان باشد اصل همان حشرونشرطبیعی وزندگی کردن باآنها در فضای مجازی است.
شاید مطالب فوق را بتوان اینگونه بیان کردکه:
بایدحرف های آقا را در خودمان هضم کنیم در معاشرت روزمره با آنها، منویات آقا را ترجمه رفتاری کنیم و به خوردشان بدهیم.
این بحث را در اینجا: (صفحه ی جنبش حمایت ازبحرین درشبکه اجتماعی پیامرسان) ادامه می دهیم. شما نیز کلیک نموده و به این گفت و گو  بپیوندید.
_________________________________
پ.ن:
1. سایت شهداو مفقودین وزندانی های بحرین(همان کار بنیادشهید و جانبازان خودمان) :
http://www.bahrainlog.com/index.php
2. موارد زیادی نظیر مورد فوق را در صفحه ی شبکه اجتماعی پیامرسان آماده کرده ایم. حتما تشریف بیاورید:  http://bahrain.parsiblog.com/Me
3. کاری از دوست وبلاگنویس مان"حسین"عزیز:


تصاویرجدید و جالب از بحرین+توضیحات

پنج شنبه 90/6/24 6:27 عصر| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم
این تصاویر را که شاید کمتر کسی دیده باشد تقدیمتان می کنیم. علاوه بر آنکه سعی می کنیم  در اولین فرصت با توضیحاتی  زوایای آن تصویر را شرح دهیم.
این نشانی کاربری ماست در شبکه اجتماعی "پیامرسان" :http://bahrain.parsiblog.com/Me
در این نشانی بروز و ظهور بیشتری داریم. از اخبار آنلاین بگیرید تا مطالب جزیی ای که شاید به اندازه ی یک پست نباشد اما ارزش خاص خود را دارد که کنجکاوان را اقناع می کند.
پس  صفحه شخصی ما در شبکه اجتماعی پیامرسان را بخاطر داشته باشید.


حال این شما و این تصاویر:
 

 
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین:

استاد عبدالوهاب حسین:
از رهبران انتفاضه ی بحرین که پیگیر "جمهوری" شدن بحرین هستند.

شیخ مقداد از علمای انقلابی بحرین که در زندانهای ال خلیفه قرار دارد.

مبارزه به میان نوجوانان و حتی نونهالان بحرین نیز کشیده شده.

فریاد "یسقط حمد"(مرگ برشاه بحرین) را توسط بوق ها به صورت :یس/قط/ح/مد
 


میخ هایی که برای مقابله با ماشینهای نیروهای سفاک ال خلیفه استفاده می شود.

شیشه ها و پاکت های رنگ که برای مقابله ی مسالمت آمیزبادژخیمان سعودی و خلیفی استفاده میشود.



 
 




"ساخت امریکا"! ؛ گاز های سمی و اشک آور که گویا به تازگی وارد بحرین شده.

مبارزه ی اقتصادی:
وقتی کالاهای شرکتهایی که برضدانقلابیون بحرین اقدام میکنندتحریم شدحکومت ظالم بحرین دست به کارشدو از ضدانقلاب ها خواست این شرکتها را پشتیبانی کنند. خب حال شما تصاویر شرکتهایی را می بینید که ظرفدارحکومت فاسد بحرین هستند.

تا بعد
یاعلی(ع)


دیوار های بحرین سخن می گویند

سه شنبه 90/6/8 4:29 عصر| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

درست وقتی ما با شادی عید فطر را به همدیگر تبریک می گوییم . لباس های نو می پوشیم  به بازدید هم می رویم . برای کودکان خود عیدی می گیریم ، خیلی از بحرینی ها حسرت دیدن پدر ، برادر خواهر و یا مادر خود را میخورند .

زنان و مردان غیوری که تنهابه جرم فریاد کلمه حق در پشت میله های زندان آل خلیفه به سر می برند . بحرینی ها رفقای در بند خود را فراموش نکرده اند و اگر چه امروز در کشورشان  عید فطر اعلام شده اما یاد دوستان در بندشان را زنده نگه می دارند تا بالاخره یک روز در کنار هم میدان شهدا را از نو بسازند . روزی که دیگر نه آل خلیفه ای باشد و نه سپر جزیره ای که اشغالگرانه فریاد حق را در گلو هایشان خفه کند .

تصاویر زیر بخشی از نقش هایی است که امروز صبح جوانان منطقه سار بر دیوارهای شهرشان حک کردند تا پیامشان را به گوشهای سنگین آل خلیفه برسانند

 

شهید سید حمید محفوظ که در زندان های آل خلیفه زیر شکنجه به شهادت رسید

 

شهید احمد شمس نوجوان 15 ساله ای که در هنگام بازی فوتبال بدست مزدوران آل خلیفه به شهادت رسید

 تصاویری از مبارزان در بند بحرینی

 

زندان هایتان پر از جان های پاک است 

ای وزارت ترور شکنجه را متوقف کنید

 

از سار فریاد بر می آوریم : لبیک ای زندانی

 

بر خواهیم گشت و میدا لولو را دوبار خواهیم ساخت

ما ا ارتش ستمکار ترسی نداریم 

ملتی که با عزت بزرگ شده است

با گل به استقبال ارتش می رود 

خلیفه راس فساد است

 

لبیک ای فقیه (شیخ عیسی قاسم )

 

پروردگارا این سرزمین را امن گردان


نمایشگاهی از بقایای مهمات آل خلیفه

دوشنبه 90/6/7 11:15 صبح| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

منطقه دار کلیب یکی از مناطق بحرین است که جوانان غیوری دارد . از آغاز نهضت جدید بحرین این جوانان در صحنه بوده و هستند . شب گذشته این جوانان برای برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز به خیابان آمدند ولی از همان ابتدای راهپیمایی با نیرو های آل خلیفه روبرو شدند . نیرو های آل خلیفه سعی داشتند با پرتاب گاز اشک آور و بمب های صوتی این جوانا را متفرق کنند ولی مقاومت تا صبح ادامه داشت . در این درگیری ها 4 ماشین غیر نظامی منفجر شد .


عکس هایی که در ادامه می بینید ، تصاویری است که این جوانان غیور از باقی مانده مهمات استفاده شده تو سط مزدوران آل خلیفه تهیه کرده اند . گفته می شود بعضی از گازهای استفاده شده توسط  مزدوران آل خلیفه سمی بوده و ضررهای زیادی برای سلامتی انسان دارد.

























نقش هایی که این جوانان با این گلوله ها ترسیم کرده اند !














بخش کوچکی از صدمات وارد شده به شهروندان منطقه :



 

تصویر کودکی که در منزلش  مورد اصابت یک بمب صوتی قرار گرفته است



تصویر گربه ای که بر اثر استنشاق گازهای سمی مرده است :



تصاویری از جوانا مبارز منطقه :




تصاویر روزقدس دربحرین مظلوم

یکشنبه 90/6/6 9:51 عصر| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم
روز جهانی قدس در بحرین سال2008



علماء طراز اول بحرین در پیشاپیش تظاهرکنندگان:

حزب اللهی . مقاوم همچون  لبنانی ها:

و اما امسال!
درسال جاری جکومت فاسد آلخلیفه چنان تدابیر شدیدو عجیبی را برقرار کرد که راهپیمایان بحرینی ساعتهای آعازین بامداد را برای این کاردرنظرگرفتند و بعد از نماز صبح اقدام به راهپیمایی در جای جای شهرها و روستاهای بحرین نمودند.
این تصاویر از راهپیمایی روزجهانی قدس است که در روستای المالکیه ی بحرین برگزار شده است:
بحرینی ها این روز را روز مبارزه جهانی مستضعفین با مستکبرین نامیده اند:


این هم فیلم ویدئویی از این تظاهرات در بخش های مختلف بحرین:
روستای "مرکوبان" در جزیره ی "ستره" بحرین:
  
http://www.youtube.com/watch?v=_OeObyR1Yp0&feature=share
"سنابس":
http://www.youtube.com/watch?v=eH4CB87IFmc
کیکی که به مناسبت روز قدس پخته شده است:

این هم ویدئویی از تظاهراتروز قدس در  قطیف عربستان:
http://www.youtube.com/watch?v=7aWQTbafmyo
این تصویر هم سخنان رهبرشیعیان بحرین "آیت الله شیخ عیسی قاسم" رانشان می دهد که در آن متن سخنان ایشان مبنی بر مقاومت عاشورایی و عدم پذیرفتن ذلت را متذکر می شود:

ان شاءالله بر مطالب و تصاویر این پست افزوده خواهد شد.

یاعلی(ع)


نتایج فراخوان فیس بوکی:بهترین راه حل شما برای نجات بحرین اشغالی!

چهارشنبه 90/5/5 2:54 عصر| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم
جمعی از دوستان دغدغه مند در شبکه اجتماعی فیس بوک  اقدام به انتشار فراخوان برای  یافتن بهترین راه حل نجات بحرین اشغالی  نموده اند.
این فراخوان به نتایج خوبی رسیده است.اما هنوز بسیارجای کار دارد. از دوستانی که در فیس بوک عضو هستند تقاضا می کنیم در این نشانی  اقدام به تکمیل نظرات نمایند : http://www.f1.fbprx.com/event.php?eid=211964178840638
عزیزانی هم که دسترسی ندارند نقطه نظرات خودشان را در بخش کامنت های همین وبلاگ (جنبش حمایت) قرار دهند تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
منتظریم ها.
این هم بخشی از نظرات کاربران محیط فیس بوک:
صاحبنظران و کاربران عزیز می توانند هر گونه ایده، نظر، یا پیشنهاد درباره کمک به مردم مظلوم بحرین اشغالی را برای ما بفرستند؛
Raha Smm‎ : آگاهی دادن به جهانیان

Ramin Moradi‎: جنگ رسانه ای

Ehsan Taqarobian‎:جنگ سایبری علیه صهیونیست و آمریکا راه بندازیم کاره آل خلیفه یک سره میشه.

Mohamad Hossien Nemati‎ :مقاومت

میثم جون: استقامت

 
Ali Ghafarian: ‎ faghat jange sibery va resanei

Mohammad Sadegh Dastlan‎:صبر در رسیدن به پیروزی و استقامت در برابر مشکلات

Mozhgan Farahani‎ :مردم مظلوم بحرین با تمسک به قران کریم ،باید مقاومت وصبر را درمبارزه سر لوحه قرار دهند وباپیروی از رهبری واحد پیروزی را انشاءالله نصیب خود کنندکه وعده الهی "فان حزب الله هم الغالبون" محققانزدیک است

Hosein Babazadehmoqhadam‎ :کمک به گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران

Sayed Mukhtar Tajdar‎ : "ثم ننجی رسلنا والذین امنوا کذلک حقا علینا ننج المومنین".مجاهدین افغان بسیاراشتباهات کردن که موجب امدن امریکا وجاسوسان انکلیس شدند لذا دعای من این است که مردم بهرین جی امروز جی فردا وحدت داشته باشند که مهم فردااست.یاحق

محمد مهدی دهکردی :سلام، هر چند به یاری خداوند متعال و دست عنایت حجت خدا بر زمین و دعای پربرکت سید علی پیروزی از آن امت بحرین است، اما جوانان بحرینی راهی جز شهادت و خون در پیش ندارند. لحظه ای سازش و عقب نشینی به معنای باختن قافیه است. کفن بپوشند و به استقبال گلوله های آتشین دژخیمان و حرام زادگان واقعه حره بروند که هر قطره خون سرخشان امت عزیز بحرین را به فلاح و پیروزی نزدیک تر خواهد کرد انشاالله

Reza Rahimi‎ :ان شا الله که شرکت خواهم کرد و دوستان هم یادآوری کنند در ضمن بعضی دوستان پیشنهاد جنگ مسلحانه رو داده بودند. این کار فی الحال بسیار اشتباه است... توضیحات تکمیلی سر فرصت ان شا الله

حوراء حسینی (درجواب رضا رحیمی):کلام شما منطقى است زیرا هیج بحرینى اسلحه ندارد در ضمن در بحرین دخول شیعیان در قوه دفاع ممنوع است به خاطر اینکه هیج شیعیى اسلحه نداشته باشد درضمن بحرین از هر طرف از طرف نظامیان سعودی وکویتى واماراتى محاصره است تا کمکى به مردم نرسد

Reza Rahimi :با تشکر از خانم حسینی بابت ترسیم فضای بحرین. علاوه بر این مطالب هنوز قیام به مرحله اسلحه به دست گرفتن(در فرض وجود اسلحه) نرسیده، در چنین حالتی اگر جنگ مسلحانه شود علاوه بر اینکه بهانه خوبی به دست وحشیان آل خلیفه و آل سعود برای کشتار مردم به بدترین شکل ممکن داده می شود جنگ داخلی شروع شده و کشور بحرین را به ورطه سقوط خواهد کشانید. در این صورت فقط شکست است که نصیب انقلابیون خواهد شد. باید با تدبیر پیش رفت. به نظر بنده در بعد داخلی حزب الوفاق با تدبیر عمل می کند و توانایی رهبری را دارد.

Lutia Kabir‎ :با "مقاومت" و "اتحاد" همیشه روی دشمنان رو کم کردیم اما باید بدونیم همیشه عقب نشینی دشمن نشان? تاکتیک جنگی بعدی(بهتر) است،ولی یک مسلمان بوسیل? ولی فقیه همیشه هوشیار باقی می ماند

Mohammad Islami‎ بهترین راه البته به نظر من حمله انتحاری به مقر نظامی آمریکاست همون کاری که سالها قبل زمانی که حزب الله تازه در حال شکل گیری بود انجام شد که در جریان اون حدود 200 آمریکایی به هلاکت رسیدند باید این کار در بحرین نیز انجام شود این کار تمام معادلات موجود رو به هم میریزه و در ضمن هیئتی که رهبری رو بدست بگیره  چون اگر یک نفر باشه شهیدش میکنند و در اتمام جنگ مسلحانه جنگی که در روزهای نزدیک به 22 بهمن 57 انجام شد

با تشکر از این عزیزان ؛ از شما نیز درخواست می کنیم یادر صفحه فیس بوکی مذکور  نظرات خود را ابراز نمایید و یا در کامنتهای همین وبلاگ. نا گفته نماند که این نظرات هنوز جای تکمیل دارد و زوایای بسیار دیگری هنوز بیان نشده است.
منتظریم.
یاعلی(ع)
________________________


تصاویری از قیام مردم بحرین+توضیحات

پنج شنبه 90/4/30 11:41 صبح| | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم.
واقعیتش بعد از مشارکت کافی نداشتن دوستان در مباحث فکری ای که مطرح نمودیم خیلی توی ذوقمان خورد. چرا که می خواستیم بعد از طی مرحله ی خبر رسانی که در زمانی حلقه ی مفقوده ی قضیه ی بحرین برای ما ایرانی ها بود ؛ وارد آسیب شناسی و  تامل در پیرامون این گونه قضایا بشویم که خب نشد که بشود. این شد که غریبانه  به تک روی های خودمان در شبکه های اجتماعی  دل خوش کردیم!
در این مدت دوستان زیادی با کامنت های خودشان ما را مورد لطف قرار دادند که ممنونیم.
برای اینکه وبلاگ خالی از عریضه نبوده باشد مجموعه تصاویری را از قیام مردم مظلوم بحرین را تقدیمتان می نماییم.
مشتاق نظرات و پیشنهادهای شما هستیم.
یاعلی(ع)
---------------------------
{چون فرصت کم است فعلا توضیحات تصاصویر را بدون ترجمه قرار می دهیم تا بعد.}

هکذا کانت البدایة..


رغم التواجد الامنی المکثف الذی فرضته السلطة..

نساء واطفال وشیبة وشباب هبوا بکل سلمیة تلبیة لنداء الثورة..

قمع وحشی للمتظاهرین السلمیین دون رحمة..

ضحیة اولى تحکی بطش السلطة..


تشییع مهیب للشهید الأول تلاه سقوط شهید ثان..


الثوار یبسطوا سیطرتهم على میدان الشهداء..


فی لیلٍ غادر، روع النظام الاف الابریاء فی ساحة الشهداء فی مجزرة الخمیس الدامی..

شعب کشعب البحرین صعب المراس، عاود السیطرة على المیدان بعد ان واجه شبابه مدافع الدبابات..

حماقات السلطة کثیرة، عملت فی احداها على نشر البلطجیة فی القرى..


القوات تشن هجوما على المتظاهرین قرب المرفأ المالی دون ان تحقق
نجاحا..





السلطة تروع النساء فی الجامعة و المدارس ..


ال خلیفة یستعینون بالجیش السعودی تحت مسمى درع الجزیرة لقمع الابریاء..


جزیرة سترة تشهد مجزرة رهیبة نفذها جنود الاحتلال السعودی..


حرب عسکریة سعودیة على المتظاهرین السلمیین فی میدان الشهداء
اسفرت عن سقوط عدد من الضحایا..


قتلوا النساء..




قتلوا الاطفال..


سجنوا النساء..


حرقوا ومزقوا کتاب الله..


هدموا بیوت الله..


اعتدوا على شعائر الحسین..


بث الفتنة والطائفیة بین ربوع الوطن الواحد..


خربوا الممتلکات العامة والخاصة..


اعتقال الرموز والاطباء والمهندسین ومختلف الشرائح العلمیة فی المجتمع..


محاصرة المستشفیات ومنع الجرحى من العلاج..


مداهمة البیوت وتکسیر محتویاتها وسرقة الممتلکات..




نقاط تفتیش تعرض الابریاء للضرب والاهانات والسرقة..


اسلوب العقاب الجماعی للقرى فی اوقات متأخره من اللیل..


الاف من السجناء یعذبون..


الاف من الذین قطعت ارزاقهم..


محاکمات عسکریة غیر شرعیة بحق المدنیین الابریاء..




 


   1   2      >

حمایت از جنبش وبلاگی

  • برای نمایش لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی، کد زیر را در قالب وبلاگ خود اضافه کنید.
  • لوگوی حمایت از جنبش وبلاگی حمایت از قیام بحرین

حامیان